maanantai 2. syyskuuta 2013

Rakkaudesta

Sinun syvälle porautuva katseesi
ja valloittava olemuksesi
elokuvamakusi
ja tapa jolla hampaasi vilahtaa.
mielenkiinnon kohteesi
huvittava ihastuksesi kurt cobainiin
(jota Sinulla ei siis ole)
ja kaikki muu.

Sinun kanssasi olin valmis olemaan onnellinen
loppuun asti
mutta ihmisiä tuli väliin
minä eristäydyin
ja rakkaudesta
minun oli päästettävä Sinut menemään.

sinun ilmeikkäät silmäsi
ja terävä, vuolas suusi
tarinasi
ja tapa jolla ässäsi suhahtaa.
elämänasenteesi
huvittava pakkomielteesi brittipoikiin
(niihin tietyn nimisiin)
ja kaikki muu.

sinun kanssasi olin pitkästä aikaa onnellinen
valmis yrittämään tosissani
mutta minä ja menneisyyteni
tulivat väliin
ja rakkaudesta
minun oli lähdettävä menemään.

kuinka hajalle olenkaan mennyt
kuinka vaikeaa tämä voikaan olla?
kaiken piti olla hyvin
mutta tässä sitä taas ollaan:
tahtomattaan erakoitunut
tahtomattaan satuttanut.

muistan,
kuinka nuorempana mietin:

"rakastaa yhtä
rakastaa toista
millä tavoin ne voisivat toisistaan erota?"

nyt tiedän.
kaikilla.

2 kommenttia:

  1. Sinulla on täällä blogissasi todella kauniita, koskettavia runoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mukava kuulla, että ihmiset saa näistä jotain irti.

      Poista