maanantai 16. heinäkuuta 2012

Tarinankerrontaviikko, osa 1


Olen koittanut saada itseäni kirjoittamaan taas enemmän. Teen itselleni - ja teille muutamille, ketkä näitä jaksatte lukea - nyt semmoisen lupauksen, että julkaisen tässä blogissa yhden lyhyen tarinan tämän viikon jokaisena päivänä. Katsotaan, pystynkö pitämään lupaukseni.

Tässä ensimmäinen:

Törmäsin vanhaan rakastettuuni viime viikonloppuna. Emme olleet nähneet vuosikausiin. Hän tervehti minua lämpimällä halauksella ja leveällä hymyllä. Hänen katseestaan näki, että hän on ajatellut minua. Niin minäkin ajattelin - ennen. Rehellisesti sanottuna olin jo kerennyt unohtaa hänet melkein kokonaan. Tein niin, koska minun oli pakko. Hän repi minut aikoinaan aivan palasiksi. Hän oli minun ensimmäinen rakkauteni. En tiedä, olinko minä hänen. Minulta meni monta vuotta, ennen kuin pääsin hänestä yli.

Siinä hän nyt sitten oli, kyselemässä, mitä minulle kuuluu. Hän kertoi elävänsä yhä saman miehen kanssa, kenen syliin hän aikanaan vaihtoi omani. Kertoi olevansa onnellinen. En tiedä, oliko hän minulle – tai itselleen – rehellinen. Toivon kuitenkin niin.

Ilta eteni, aloimme molemmat humaltua. Viihdyimme toistemme seurassa todella hyvin. Huomasin, että minulla oli todellakin ollut ikävä häntä. Huomasin, että hänelläkin oli ollut minua. Kun juttelimme, hän katsoi minua syvälle silmiin. Aivan kuten silloin ennen. Hetken ajan maailmassani ei ollut ketään muuta, kuin hän ja hänen silmänsä. Hän ja hänen katseensa. Hetken ajan minusta tuntui siltä, kuin olisin rakastumassa häneen uudelleen. Tanssimme ja hän rutisti minua. Minä rutistin takaisin. Olin taas hetken ajan hänen. Mutta vain hetken. Pian hän päästi minusta irti ja meni miehensä luo. Jäin yksin, mutta se ei haitannut minua. Sillä yhtä nopeasti kuin hänkin, nuo takaisin tulleet kiintymyksen tunteet katosivat mielestäni. Ihmismieltä on välillä mahdoton ymmärtää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti